Monday, November 24, 2014

changing milk?

Mo minta pendapat ibu-ibu sekalian.

Is it okay if kita we tukar susu formula for 3years old? Not really completely changing la. For me, I give my baby Jaden two brand of formula milk. He's 2years & 5months old toddler.

Sekarang I give him Anmum milk. Tapi at his nanny's place I gave him Dumex Dugro. Means siang dia minum dugro, malam dia minum anmum. So far teda juga any complication la macam berak berak ka, constipation ka. All is ok. Sometimes we give him drinks Milo also. Tapi at home, kalau boleh kasi minimum dua kali saja minum milo (in botol susu). Dia pandai demand ni mo minum susu / milo. Sa tunjuk tu container susu, tau betul dia itu bukan container untuk milo. Pandai mengamuk kalau salah tunjuk container.. Hehehe..

Actually mo tukar completely to Dumex Dugro (since Anmum is so damn expensive). If Jaden kuat menyusu, it's tahan for 5 days only per kotak of 500gram. Not that I didn't want to give my children the best milk, but nowadays things aren't that cheap anymore.

Nah, my Jaden yang pada masa kini allergic tu kamera. Susah betul mau ambi gambar dia. Pantang nampak sa mo gambar dia terus dia pun sibuk mo tingu tu kamera.. pffffftt... Ini gambar dia yang dolo-dolo kana ambik.




wefie with the babies!

No comments:

Post a Comment